Alla inlägg under december 2010

Av Anna - 14 december 2010 21:53

...& i ett hus


Det är luciatåg på hög nivå, ÖPPNIS med det sötatste av lucior-tomtar-stjärngossar och ett helt gäng med mammor !!!


söt - sötare - sötast


sen blev det lite pyssel...


...datajobb innan jag tog med mej sessorna ner till syster för att titta på det VITA (nymålade väggar) snyggt må jag säja !!!

Fika & kusinbus

sen hemåt för middagsfix och kvällens


SAMRÅDSMÖTE på Björkhagsskolan


vilket kan sammanfattas med

ja men ... & jag ser det inte så....

(inger inte något stort förtroende)

eller

vad ska man säja inte underligt att det inte varit något på 2 år nu har vi i allafall fått ett nytt datum tills i aprill och den som lever får se....


...hem och fick frågan av 8-åringen -mamma pratade ni om att det är väldigt jobbigt i min klass ??


-Ja vännen men rektorn vet att det finns problem i eran klass och hon hoppas att dom ska få mer pengar så det kanske kan komma nån mer resurs !!!!


-NÄR mamma


- Vet inte, hon ville ju naturligtvis INTE tala om vilka barn som har vilka problem


- Nej men det vet VI ju redan & jag även om dom är sjuka eller mår dåligt så vill jag faktiskt lära mej saker


- Jag vet vännen vi får hoppas att det blir bättre annars får vi prata med henne igen


- Det kan jag göra själv


(och då kände jag som mamma, kanske ska jag be ENVIS ringa rektorn varje gång hon kommer hem och är helt SLUT får se hur många timmar rektorn är villig att LYSSNA)


nåja nu sover sessorna och jag har inget emot någon av mina barn lärare men just nu jobbar dom i en väldig uppförsbacke...


Av Anna - 14 december 2010 21:42

...av hjärnor


en "arbetskamrat" till mej fick verkligen helt hjärnsläpp idag

då hon först lyckades höra mej fråga någon

- varför han tog bilen och lät mej gå - 

när jag sen (eller 5 minuter senare) tyckte att det var nog inte mer än rättvist att han oxå skulle gå så fick hon ut 2 allternativ !!!

1. Att om vi lämnat den plats hon trodde samtidigt och så borde jag nog vara världsrekordshålllare på 4 km.

2. Eller att faktiskt hade flyttat och... ja vad vet jag

TUR att iallafall jag vet hur det var   

Av Anna - 14 december 2010 07:10

...

  

Av Anna - 14 december 2010 06:59

...var tort


när mellanstadiekören hade luciatåg igår !

&

idag är det dags iGEN luciafirande på öppnis...

men själv börjar jag bli supersnuvig (trök) så vi får se om det blir publik idag...


Av Anna - 13 december 2010 13:33

...är


Rivstart 2011 så nu ska jag ta mej en funderare på vilket MÅL jag sak sätta ???? nystart är iallafall något som behövs....


Av Anna - 13 december 2010 13:25

...få lite mindre


datatid så

såg jag till att skära mej i fingret förra tisdagen & och JA det har gjort ONT men nej då jag överlever och på onsdag åker styngnen ur.


men sen sist då Björn Skifs var så bra... helt inponerad över att han ORKADE hela showen... sen tog jag och mor en shoppingresa till Valbo förra måndagen (så jag har iallafall handlat EN julklapp) full vecka med söndagsjobb och JULFEST !!!


Och i fredags var jag och mina sessor och  fotade oss... bilder kommer !!!!


...

Av Anna - 2 december 2010 17:29

...

Av Anna - 1 december 2010 19:49

... nytt försök


så så så

vad händer

förutom att jag nog borde lägga en sovsäck i kyrkan (mycket körerier i december)


och fryser man inte ihjäl så är det ju snart JUL


iallafall rullar det på för full på praktiken

hade bjudit in förskolorna i onsdags på en musiksaga

133 personer i publiken blev det


idag har vi gjort sista planerna till julfesten som visst är nästa vecka


men först blir det

julfest för personalen så på lördag blir det

LEKSAND !!!

för att se äta lite gott se på

 tycker vi om...


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

karta

???


Ovido - Quiz & Flashcards