Alla inlägg under december 2010

Av Anna - 26 december 2010 19:34

tja den 3 januari startar "årets" utmaning

5 kg SKA bort på 8 veckor

så får det bli ;)

planen då

tja 8 långa VECKOR

så vecka

1 - får bli en smygstart för min del (fortfarande LOV för sessorna vilket innebär..)

2 - Rivstart med GI

3 - Rivstart med GI

4 - ett litet frågettecken antagligen fortsätter jag min Rivstart annars Nystart

5 - Nystart

6 - Nystart

7 - Nystart

8 - Nystart


& förhoppningsvig kommer RESULTATET bli precis så bra som jag önskar !!!

men det gäller ju inte bara att äta rätt

så det får bli PROMENADER - PROMENADER - PROMENADER för hela slanten...


hur långt och mycket ja det kommer jag att bestämma under tiden !!!

så alla glada

håll tummarna & skrik lite på mej om jag börjar tappa motivationen

&

på tal om motivation så måste jag komma fram till lite bra belöningar under vägen !!! men VAD...

Av Anna - 25 december 2010 22:45

...var du än är


Precis så

JULIGT

som det kan bli barn som stökar runt tomtar som kommer och idag med en 2:a julklappsutdelning  !!!!


Själv hade jag klockan på 03:30 steg upp gjorde mej iordning tog en kopp te och satte mej vid köksbordet

FUNDERANDES över
ÄR JAG VID MINA SINNEN FULLA....


...nåja väl framme i Svärdsjö möttes vi av en "tom" (eller nja) kyrka

som vanligt eller alltid vid julottan bara är upplyst av stearinljus

- hur många & stämmningsfullt som helst -

och just då undrar man kan det bli mer julefrid än NU !!!

samtidigt som man inser

- förunderligt och märkligt omöjligt att förstå... men nej då jag menar inte jesu födelse utan ÖGONBLICKET   


sen blev det uppsjungning - julotta och hur konstigt det än låter så - förvånasvärt LÄTT att sjunga vid 6 på morgonen !!!


hem till nyvaken familj frukost och en LIIITTTEEEN paus i fotöljen innan dagen började på rikigt !!!


Av Anna - 24 december 2010 08:00

...till ER


här ställde vi klockan på ringning för att se sista delen av julkalendern

men

sen vart det STOPP !!!  nu försöker vi ta sats för julfirandet

först

så blir det gudstjänst vid krubban med lillkören

sen upp mot Tänger och hela / 1/2 släkten för att fira i nån dag !

&

kanske kanske hinner jag titta förbi här en stund !!!


julekramar


Av Anna - 23 december 2010 23:27

...det  enkla



kan vara så SVÅRT


Av Anna - 23 december 2010 19:26

...inhandlade


& det tackar vi "pojken med guldbyxorna" för   

för när vi skulle äta frukost på IKEA imorse insåg jag MITT BANKKORT ÄR BORTA

ja jag vet att junior tog ut pengar åt sessorna innan vi åkte såg kortet på hyllan i hallen men NEJ NU ÄR DET BORTA !!!

nåja

vi överlever det oxå ;)


Folkfyllt kan man säja att det var så här dan före dopparedan....


...men snart snart är allt inslaget och KANSKE kommer vi att hinna med några rim oxå - bara för att det är så MYSIGT !!!


Fast först innan julefriden kommer så ska jag ta en SISTA vända till tvättstugan sen värma glögg och bara MYSA !!!

Av Anna - 22 december 2010 21:45

  ... snöglob



precis så kändes att kliva ut från kyrkan i vinternatten alldeles nyss

för i strålkastarna som lyser upp fasaden virrvlade ett lätt - lätt snöfall

"julstämmning" på högsta nivå !


så nu gäller det bara att kunna försöka sova i fullmånen


annars då

JULMATEN sen i förmiddags står mej fortfarande ända upp i halsen

men GOTT var det !!!


sen har jag susat runt på byn & upp & ner i tvättstugan !!!

Önskat en hel massa människor en GOD JUL    

(även om färgen på mina underkläder verkade mer intressant än julefriden)

sen har jag kanske kommit fram till en sak


det blir BRA

&

ja hoppas på ett hus i julklapp...


puss allihopa nu blir det sängen för mej !!!

Av Anna - 22 december 2010 08:06

...och


sista dagen på praktiken före jul sen jullov en HEL vecka :)

 stavas SOVMORGON !

Fick lov att sätta mej här och njuta av tystnaden en stund innan jag MÅSTE hoppa in i duschen !

Julfrukost vid halv 10 och jag börjar redan känna hungern komma krypande 

-OVANLIGT men LOVANDE  -

nått som jag däremot saknar just nu är en

var den skulle hänga ja det får bli min egen lilla hemlighet   


Ha en bra dag ni alla därute...



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

karta

???


Ovido - Quiz & Flashcards