Alla inlägg under augusti 2010

Av Anna - 31 augusti 2010 21:57

...så här är det alldeles TYST


så efter mitt te blir det sängen



puss & god natt

Av Anna - 31 augusti 2010 17:56

..för Mia  något att läsa för människor som inte inser skillnaden mellan jobbigt & JOBBIGT !!


& tänk på torsdag verkar det som om vi äntligen får till det med en lunch :) känns som om den här dagen  gått alldeles för fort ! 

en helt vanlig dag alltså

&

nu känns det som om orken börar ta slut så vilken tur att sessorna måste se Fångarna på fortet så jag slipper TÄNKA !!!


för efter att ha fyllt i almanackan för september känns det som om hjärnan behöver vila... mycket blev det när alla "höstaktiviteter" staratar igen & det känns iallafall skönt med nytänkande på vissa håll... blir nog en intressant höst !!!


men nu åter till läxläsning & tvättberget, vilket för dagen är RENT !!

Av Anna - 31 augusti 2010 12:35

...efter pastan


gissa om jag ätit lunch med lilla O :)


Men nu blir det till att vandra runt byn, först församlingsgården sen ner mot skolan....

...sen lite UTE-tid i finvädret !!!

Av Anna - 30 augusti 2010 22:04

...och titta lite på tv´n


ja då fanns det absolut INGENTING att titta på så det fick bli en kopp te framför datorn istället...



Av Anna - 30 augusti 2010 19:07

... & jag som inte tycker om att knapra små vita


men förhoppningsvist får dom väll nån ordning på eländet annars blir det många års knaprande...


kanske är dags att tänka i lite nya banor - hm... ja alla sätt är bra utom dom dåliga & om tröttheten går över så kanske jag kan ta och tänka klart iallafall.


Fick iallafall klartecken att börja "arbeta" den 15:e OM INTE dom hittar nått elände på proven och här borde jag väll egentligen sätta in en bild på mina armveck :)


& sen sist då NEJ ingenting eller en massa FOTBOLL !!! & så har jag VILAT & VILAT....

Av Anna - 19 augusti 2010 11:32

...känns att hösten är


Sitter och myser med en sjal runt axlarna efter dagens vända, först ner till plan med kassaskrinet blev bjuden på "tårtfika" innan jag vandrade bort till kyrkan och vände...


...funderar på OM jag ska börja med något eller bara vara en stund misstänker att min kropp behöver det senare men känner mej rätt UTTRÅKAD så det kanske blir till att trakassera nån stackare istället.


eller...

Av Anna - 18 augusti 2010 20:22

sa sköterskan & hämtade en annan...


så mycket krångel över ett rött öga !!! för igår vid halv 4  när jag gick ner till vårdcentralen för att högerögat var väldig knepigt rött och såg ut som det hade en vattenbubbla utanpå...


...tja då hade jag inte väntat mej en ctskalle - medecin och koll av blodtrycket fram till halv 3 inatt. Som tur var blev jag iallafall utsläppt med ett blodtrycket på

150/86 som fortfarande är på tok för högt.


men det är väll bara att ta det lugnt,  för närheten... 


...men så lagomt stressfritt blir det ju inte med en stor sessa som gråtande försöker sej förstå på hur vissa andra människor tänker !!


men imorgon är en NY dag & på fredag blir det fest ....  

Av Anna - 17 augusti 2010 12:24

...den allra första skoldagen för det här läsåret


med

Angelica i 2:an

Andreas i 3:an (gymnasiet & studenten i vår)

Alexandra i 4:an


så är det bara att inse det har gått 1 år till...



Njutit lite av dagen efter att ha torkat golv & diskat tog jag mej ut på en "lagom" promenad med lite   & ja allt känns precis som vanligt !!!


Imorgon blir det lungt men sen måste hösten planeras !!!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

karta

???


Skapa flashcards