Alla inlägg under augusti 2010

Av Anna - 11 augusti 2010 23:11

...men många minnen oxå

 

inte lika morgonpigga idag men efter en god (?) frukost och MYCKE kaffe tog vi oss iväg mot Historiska muséet & för att inte säja för mycket DIT blir det fler resor...

Sen mot Silja Terminalen & ombord på båten - Buffé - och när sessorna rusade iväg på Bingo satt jag kvar med LITE kex - ost - vin & njöt av utsikten &  funderade lite på frågan

RÖTT eller VITT (och nu var det INTE vinvalet den här gången) för som nån har sagt väg för och nackdelarna mot varanndra...

...så är det dags att skriva en lista men hur vet man vad som är mest värdefullt ??? 

får nog sova lite på saken BARA vi lämnat Åland för just nu känns det som om HELA SÄNGEN vibbrera...

puss & god natt

Av Anna - 11 augusti 2010 09:57

efter att Angelica vandrat i sömnen - vaknat & haft ONT !!!

knepigt....


...men nu


in i duschen och sen ner på city ;-)

Av Anna - 10 augusti 2010 22:57

med mina sötaste

(ja bilder KOMMER men inte nu)


slank in på Skansenakvariet vid 17.45 med mina "djurvänner"  till barn.

- mamma måste man gå bland lemuerna

men söta dom ÄR INTE farliga

- mamma kan du leda mej genom ormrummet så jag kan blunda

*suck*

men barnens regnsskog då ????

- finns det APOR där


men att det finns björn & varg hemma i sko

gen det verkar inte beröra dom ett DUGG


strax före sju kom vi upp till scenen och funderade på VAR man skulle stå

tog ialla fall en runda mellan bänkarna och då JA 2 rara damer undrade OM vi ville ha deras bänk JAAAAA !!!!!


så nu har vi sjungit klappat och dansat lite grann MEN har vi varit med i TV ?????

det får vi undersöka på reprisen.....


Av Anna - 10 augusti 2010 15:32

...ja då brukar jag sitta hemma med en stor mugg kaffe men inte idag då !!!

25 mil sen starten i morse först ett snabbstopp på alex "måilla"parkering sen toalett & kaffestopp på gävlebro och DÅ (10)

hoppade vi på bussen vid värtahamnen och åkte in till city


båt Djurgården runt (sessorna med markolioo i öronen) & Medelhavmuseet har vi hunnit med !!!

Hur häftigt som helst med mumierna från egypten och en hel massa annat men NU blir det hotellvila ett tag INNAN Allsång på Skansen !!!

Av Anna - 9 augusti 2010 07:31

...& sömnbrist !!!


som vanligt svårt att somna & precis när trodde att NU tja då lät det som om nån tappade något hårt & tungt i golvet !!!

väntade på att någon skulle komma upptraskande men då var det där igen ???

ÅSKA !!!

orkade inte ens gå upp och titta på eländet...


...och nu UPPE igen


hopp i lite kläder och skjutsa junior upp till församlingsgården för sin High Chaparall resa sen TVÄTTSTUGAN innan sessorna vaknar.....


Av Anna - 8 augusti 2010 21:52

...men nej då


Fast idag känns det helt overkligt för det verkar som om jag hunnit med allt jag borde så ikväll blir det till att krypa ner i nytvättade lakan alltid lika skönt...

& ett varv runt sjön blev det till slut    känner för att ändra träningsform SNART !!!!


men nu mot dagens utmaning - stoppa sessorna i säng !!


puss & god natt 








Av Anna - 8 augusti 2010 16:39

men inte idag iallafall


tvätt & städ borde nog ta och baka lite oxå men orka !!

får se om sonen kommer hem så man kan ta och rulla runt sjön en vända

kanske får bli SEN


sessorna och jag har skrivit packlista *ler* för det hinner ju ändra sej minst tusen gånger innan vi ska iväg tur att dom får släpa på sin egen packning iallafall...


...och efter att ha sneglat på klockan


TVÄTTSTUGAN nästa !!!!

Av Anna - 7 augusti 2010 19:03

...lite av min frustration


och kommit fram till att det inte alltid är lätt att KÄNNA men till slut är det bara en själv som kan välja väg !!!

Tänker på dom som aldrig upplever den KÄNSLAN som man kan ge allt för att få uppleva igen NÄRHETEN till någon & kanske finns det ingen återvändo men just nu så känns det  skönt med några dagars miljöombyte tillsammans med sessorna & den som undrade om jag BARA skulle åka med dom, kan jag bara tycka synd om för det finns inget BARA med mina barn dom är ALLT och bättre ressällskap kan nog ingen få   

& kvällen när vi kommer hem DÅ ska jag antingen gå och ställa mej där nära och LE över livet eller...



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

karta

???


Skapa flashcards