Alla inlägg under april 2009

Av Anna - 20 april 2009 12:44

vi åkte upp och provade kaffet på lugnet !!!

när

MIA satt där....

saknar att bara kunna ringa och säja "vi går ut & går" många långa disskusioner har det blivit genom åren :)

& så fick hon sej ett gott skratt oxå !!

kul att kunna roa någon !!!


efter en handlingsvända är kylen halvfull för eftersom vi åkte mors bil var det inte riktigt läge för storhandling...


men nu mot tvättstugan





Av Anna - 20 april 2009 09:17

...en vecka full med "luft" känns helt lagom... och alla var

glada / trötta / nöjda

över att vi åkte hem redan på söndag förmiddag !!!

Av Anna - 20 april 2009 08:59

fredag & lördag blev toppendagar !!!

älskar snö & sol !!!

alexandra och jag vilade benen under fredagen men satt glada nedanför backen och solade några timmar medans angelica fick åka av sej !!

junior hade än en dag åkt till "dom andra" i hundfjället !!!

så på lördagen packade vi in oss i bilen och gjorde det samma "trollskogen" blev en favorit och kvällen blev det utgång och "italienskt" för hela slanten så nu är jag såld på getostglass med parma och rödbetor !!!


Av Anna - 20 april 2009 08:56

torsdagen blev en pausdag

då vi skulle flytta upp till "gammelgården" och vädergudarna inte visade sin bästa sida så fick det helt enkelt bli en riktig MYSDAG !!!


Av Anna - 20 april 2009 08:47

onsdagen åkte barnen (och jag) lite i skift !!! först grillning i backen och

efter att ha vinkat av kusinerna så Alex fick följa med upp på toppen då "snögubbeborg" & lillasysters framfart i "pink park" skulle beskådas, tyvärr visade det sej att det blev förmycket för knät men man måste prova - så resten av veckan blev det "gröna"backar för henne - den lilla råttan däremot har funnit en ny passion i livet - HOPPA !!!

precis som junior var i den åldern så börjar hon bli helvild !!! men nej då det oroar mej inte det minsta för hon är smidig som en liten kattunge !!! Så stordebror i det stora hoppet & lillasyster i det mindre !!!  SÖTT !!!

Av Anna - 20 april 2009 08:42

eftersom vi inte var dom enda Svärdsjöborna i Sälenfjällen den här veckan blev det kompisfrämmande  på tisdagen... och jag tror att "piff" & "puff" slagit rekord i att prata sej igenom en skiddag !!!

alla helnöjda

och jag gjorde min första tur upp till toppen på 10 år....

känslan av att stå längst upp i backen och veta att man har flera minuters härlig skidåkning framför sej är helt obeskrivlig "LYCKA" !!!!


Av Anna - 20 april 2009 08:32

På påskdagens morgon packade vi ut oss i bilen

&

började med att ta en snabbfika hos mor & far innan vi mötte upp lillebror med barn på ett överfullt McD i Mora...

sen tuffade vi på med ett litet kort stopp för skidhyra åt junior !!!!

14.00 stod vi vid nyckelutlämningen

& 20 minuter senare hade den största & minsta kastat sej ut i pisten !!!

 så dom hann med några timmars skidåkning både före och efter middagen !!!


måndagen blev full av skidåkning !!!

och

allt annat som hör snön till !!!

Av Anna - 19 april 2009 21:59

sådär kanske...

men om man tänker på att jag satte på stegräknaren vid 18-tiden är det helt okey !!!

så nu ligger jag på plats

960

får se hur långt upp jag kommer på en vecka !!!


iallafall så var promenaden helt fantastisk

"min" första vårkvällspromenad i år

blåste lite smått men ändå

varm & skönt

konditionen däremot är väll inte på topp hoppas motivationen håller i sej !!


vet ju att jag mår så mycket bättre när jag får röra på mej :)


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

karta

???


Ovido - Quiz & Flashcards