Alla inlägg under augusti 2009

Av Anna - 23 augusti 2009 19:39

lyssnar - tänker - vet

;)

 Timglas - Lars Winnerbäck

Anna bussen här utanför går ingenstans

det är ingen som vill någon vart

Jag har åkt så många varv

men det är alltid lika svart

Anna är det tiden på året som skrämmer

är vi trygga bakom väggarna här

Nej jag vill inte få in den där världen

den är så tom och tyst och tvär

Och min tunna karaktär bara vrider och vänder sig

och vill va bättre man för dig

Ett smartare drag en lösning

En lanterna på din gungande båt

ja jag vet att jag sluter igen

Men det känns som om det är mig dom vill åt

Ja jag vet men det känns så än


Anna det är ett timglas som bara rinner

det finns inget att förstå

När himlen är blodröd och brinner

är det natten som tränger sig på

och jag drömmer så konstigt igen

Anna håll mig hårt

För jag skakar av all denna meningslöshet

jag förstår bara det som är vårt


Anna nu tänder de gatubelysningen

bussarna åker sitt varv

Jag letar efter rispor i ytan

en spricka ett hål en skarv

Det måste komma nåt bra ur allt

Det måste växa nått under alla lister

alla bingon alla tävlingar alla steg tillbaka

Res mig upp ge mig lust att hänga

på jag skall värma dig Anna

Jag skall lyssna och förstå

För trots all tomhet

trots det timglas som sliter i oss

Så ska vi hitta en väg ändå

Vi skall hitta en plats ändå

Hitta ett hem vi två

Av Anna - 23 augusti 2009 17:55

ska lägga mej raklång en stund

&

du hade gärna fått legat brevid

Av Anna - 23 augusti 2009 15:29

20 september...

sitter här och läser vilka som står som valbara till församlingen

och ja jag vet vem som INTE får min röst

vilket gör valet ännu viktigare

som tur är vet jag

även VEM jag tänker rösta på

lite kluven fast det blir nog bra !!!


Av Anna - 23 augusti 2009 08:40

...kort som jag trodde var "borta"

juniors en match förra året

inget ovanligt med det men kolla stora bilden....

...då jag lyckades fota MÅLET :)


Av Anna - 23 augusti 2009 08:21

...bli en toppendag igen

SOL

vilket känns skönt när det först är fotboll

och

efter det blir det familjedag uppe på församlingsgården

läste i DN att om ens "ska-göra-lista" ser lika ut som för en vecka sedan

 ja då ska man helt enkelt dela upp punkterna för att ens ORKA ta tag i allt

blir en ny lista för mej alltså

LÄNGRE

men kanske mer hanterbar....

Av Anna - 22 augusti 2009 22:30

nja inte junior

som jag skjutsat till klockarnäs där han skulle gå på "berget"

och se

många minnen därifrån...

*ler*


något som jag 

borde ha ork att engagera mej lite mer på

"hittat" en hög med vänner som jag inte har haft kontakt med på LÄNGE !!!


fast just nu känner jag mej fruktansvärt osocial...

så sova kanske vore ett bättre förslag ???

snart kanske

Av Anna - 22 augusti 2009 15:35

...till stan när lillan vuxit ur skorna

och Alexandra behövde bänkpapper


på vägen hem stannade vi i Östborn för lite kusinlek

*ler*

fika och altanmys


men nu blir det till att ta tag i det man borde :)

Av Anna - 22 augusti 2009 09:34

vaknade för 10 minuter sen...

SKÖNT

ska sätta mej och läsa tidningen

sen är det dax att få i lite ny färg i håret

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

karta

???


Ovido - Quiz & Flashcards