Alla inlägg den 19 juli 2009

Av Anna - 19 juli 2009 23:09

..en vandring på en kyrkogård

för 2:a gången är jag med på en personhistorisk vandring

den här gången i Svartnäs

& nu med andra Anna


så många spännande människoöden det finns...

och mitt i all historia finns NUET - närheten & alla mina känslor


som den unge "herrn" som fått anställning som bokhållare på bruket & kort därefter drunknar 25 år gammal


vackra gravar från en storhetstid med svarta järnstaket runtom

en skymt i ögonvrån av...


prästen som hade 3 "livsböcker"

kyrkoboken

kartboken

&

bibeln

vars stora sorg borde ha varit då han begravde sin son

cyklandes

runt i vårt land markerade han alla vägar han åkt med rödpenna och under åren - den boken som fölljt honom genom livet fick även följa honom i graven...


nyfikenhet ja ljudet var bra !

närmare...


någon som hamnat där genom att som barn fått flytta från sin familj följa med till byn... ingen släktskap bara vänskap..


paret som fått flytta efter jobben & tillslut hamnat här sida vid sida


berättetlser om de som levde på falkåsen

på den tiden en stor gård och idag bara en grund...



den andra anna blir hälsad på...


förlossnings & sjukdomshistorier


närhet


prästen A.Morell

som miste sin första fru & barn i barnsäng

träffade 14 år yngre TIlda

fick 3 barn

10 år senare dog han i sviterna efter en benamputation

men skriver ett "kärleks"brev från sjukhuset

VACKERT SORGLIGT SANNT


&

nej kärleken ser ingen ålder

den kan aldrig lova att det är för evigt

med tårar i ögonen

VET

närheten är borta och rädslan kommer

ska du försvinna NU vill be dej att vända...


ord som jag faktiskt inte minns...



...tillbaka !?!? skulle vilja...


kraftkarlen

som enligt historien lagt stenarna på bröstkorgen för att de sedan skulle bli klyvda med slägga



vid min sida... värme



...mot den "nya" delen av kyrkogården ett "svartbygge" några trappsteg ner


& ja jag hade gärna hoppat rakt in i dina armar

(en annan dag en annan plats)


han som gett barnen karameller i Åg

lärt ut en och annan svordom...



hm...


hon som fångat harar i kjolen



*ler*

kortkort idag igen


och mycket mycket mer....







Av Anna - 19 juli 2009 22:08

Se på mig, jag står här framför dig
Och det som händer nu, känns som magi
Rör vid mig, låt hjärtat stilla sig
I all oändlighet, finns bara vi

Jag ser våra spår, tror att jag förstår

Så vill stjärnorna, så vill gudarna
Högt här ovanför, blev det bestämt
Att jag älskar dig, som du älskar mig
Nu vet änglarna, att det har hänt

Någonstans, visste jag du fanns
Mitt i min ensamhet, rördes min själ
Himlen log, styrde vart steg vi tog
Såg oss i hemlighet, ville oss väl

Så vill stjärnorna, så vill gudarna
Högt här ovanför, blev det bestämt

Bara du, allt jag behöver nu
Längtan är över nu, älskar dig så

Så vill stjärnorna, så vill gudarna
Högt här ovanför, skrevs det på pränt
Att du älskar mig, som jag älskar dig

Så vill stjärnorna, så vill gudarna
Så har änglarna bestämt

Av Anna - 19 juli 2009 21:50

SKRÄMMANDE !!

men

SANT


började oxå med att länka lite bloggar som jag bruka kika in på ibland vissa mer ofta än andra...

,,,ska försöka komma ihåg att länka lite oftare..


sitter och väntar på LUGNET så jag kan få ner gårdagen i ord !!!

många tankar - känslor - ögonblick !!


Av Anna - 19 juli 2009 21:28

mor & dotter

ja 1 av 3 blir mer och mer lik mej

....

Av Anna - 19 juli 2009 21:23


redan 6 år

lycka med kalas och gratulationssång !!

Av Anna - 19 juli 2009 17:32

så först lite middag ooch sen...


Av Anna - 19 juli 2009 16:05

ta mej till en annan dator och ladda upp lite bilder

tur man inte anväder en sån här

:)

Av Anna - 19 juli 2009 14:02

alexandra har bakat sockerkaka åt sej

sen håller vi på med chokladbollar

&

så tänkte jag faktiskt baka lite kanelbullar


fika om en stund alltså

och sen ska jag försöka få ner gårdagskvällen med ord...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

karta

???


Skapa flashcards