Alla inlägg den 1 augusti 2011

Av Anna - 1 augusti 2011 21:15

...VARMT


eller nått ??? Skönt att sommaren INTE gett upp riktigt ÄN. Tog oss till TÄNGER för en kopp kaffe och sen skulle TÄLTET upp minsan. När det var klart och lunchen uppäten då tog vi oss uppför berget (eller bergen vete katten var ett berg slutar eller börjar egentligen) och till vårt eget blåbärsställe som även i år är alldeles BLÅTT själv är jag nu inte till nån nytta som blåbärsplockare men hittade mej en sten i solen med några bär innom räckhåll.


Lillsessan hittade första svampen en KarlJohan och på mindre än en halvtimma hade vi fått ihop en 1/2 hink. Då fick den lilla och mormor en ljus ide om att ta skogsstigarna ner mot byn igen så jag och Alexandra tog hinken klättrade uppför berget (bilder kommer en annan dag) och vandrade mot bilen medans dom andra vände neråt för en promenad på minst 4 km. Alldeles vid bilen går vi förbi en bäck med källvatten så min stora (och törstiga) sessa fick släcka törsten INNAN basturesan i bilen.


Hem - bärrensning - FIKA - sen tog vi oss till Tänger beach för att bli glatt överraskade av att den andra Annan med barn var där BAD & BUS en stund !!!  & bestämmde att fortsätta hos henne när jag åkte ner för att lämna bilen till junior. Men först hem för MIDDAG med smörstek svamp på mackan (VARDAGSLYX) & sen upp till datorn för att boka en tur med A-K & barnen på

 

den 15 augusti.


Ner med bilen och upp till Blomkvist för en stunds bara vara vid köksbordet, en liten halvplan om en date på kyrkogården i Lumsheden på lördag

&

Nu så är vi hos mor & far igen... Sessorna ligger redan nedbäddade i tältet och väntar på mamman.


Verkar bli en riktigt tidig kväll i kväll...

Av Anna - 1 augusti 2011 08:57

...VAKNA


& efter några minuters

tror jag dom fått fram varsin hög med KLÄDER.

Alltid lika spännande att se vad dom kan ha plockat fram...

Av Anna - 1 augusti 2011 08:37

...JAG


vaken. ska få i mej mitt morgonte och sen blir det packning innan vi far norrut.

Sessorna har önskat sej blåbärsplockning  & solen SKINER.


SÅ välkommen

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

karta

???


Skapa flashcards