Alla inlägg under september 2010

Av Anna - 26 september 2010 16:38

...behöva uppleva


i fredags tog jag sessorna med mej till Borlänge för att gå på Kupolens 20-års jubileum.

Hade några fantastiska timmar


fika 


shopping

(TILL MEJ - konstigt men kul) 


Alexandra fick bli sminkad av en makeupartist

(hjälp vilken ångest det kommer att bli när man ska släpppa lös henne på stan ungen fattar nog inte riktigt hur söt hon är)

blev så SNYGG så att till&med lillasyster fick lov att tala om det 


jubilemustårta (& mutgodis till dom små)


mer shopping


& mitt i allt ringde syster och berättade att det varit en olyka på vägen i till stan så vägen hade varit avstängd - tänkte inte mer på det...


fredagsmiddag på MAX


småhandling på ICA MAXI (nagellack idag igen - måste ju ha något att variera sej med)


hemåt 


och vid Sveden undrarde sessorna vad jag trodde morbror hade för sej ??? stannade på näste busshållplats för att ringa och kolla upp det.


dom var hemma och skulle strax bada lillan så det blev till att stanna och snosa lite baby - titta när hon badade ;) lite IDOL hann vi oxå med innan mina små höll på att somna i soffan...


iallafall berättade Sofie att räddningsfordonen åkt förbi i flera timmar och då insåg jag att det inte var en liten olycka.


2 bilar hade fontralkrockat och 4 var skadade varav 2 barn...

Av Anna - 24 september 2010 08:34

...och GLAD


riktigt SKOJIGT med praktik men vissa saker ska man bara inte skriva om


annars då lite bergodalbana för    går mest runt och småmyser när orken tillåter borde traska ut på promenad men ruskvädret håller mej tillbaka.

 Men eftersom utsikten blir "lite" sämmre nästa vecka så kanske ändå... 

i-landsproblem

först och främst ja då blir det till att kolla om medecinen gjort sitt sen är tvättstugan överfull med REN tvätt (iallafall ett momnet avklarat)

&

eftersom det är kortdag för lillråttan får vi fundera över vad som ska hittas på innan nästa slutar

men PLANEN

för i eftermiddag är (förhoppningsvis om humöret och orken är på + hos alla) att ta mej i kragen och shoppa lite nytt till MIN GARDEROB för där ekar det.


men nu....


Av Anna - 23 september 2010 22:04

...kan kännas som 60


första praktikveckan är SLUT och jag oxå.

Ska ta mitt förnuft till fånga och krypa till sängs

får ta en uppdatering imorgon.


puss & god natt

Av Anna - 22 september 2010 12:56

..nr 1


tror att huvudet håller på att sprängas efter morgonens tortyr för 45 minuter utan musik i den där maskinen måste nog jämnställas med tortyr. Naturligtvis lyckades dom spräcka blodkärlet när kontrastvätskan skulle in oxå attans vad det sved.


sen mot byn igen för månadsmöte med personalen ;)

& blev man något klokare där då ?????    ??????

efter det blev det en stund över så jag tog och fixade med lite tyg för "mobildagiset" (först för dom små storbarnen men oxå för dom största) får komma ihåg att ta med kameran när det hela är klart !


&


nu sitter jag här och njuter av mitt KAFFE & funderar på att lura iväg lillan på en långpromenad lite senare. Men än är allt bara funderingar

Av Anna - 21 september 2010 20:10

...TIDIGT


för imorgon ska jag in i

känns sisådär bara att hoppas på att dom inte hittar nått nytt nu.


fast varför oroa sej i förtid

väskan måste iallafall packas

klockan ska ställas 6 (är det morgon då ???)

&

nån stans mitt i allt ska sessorna SOMNA men dom ligger faktiskt redan i sina sängar och småmyser framför tvn.


puss & god natt

Av Anna - 21 september 2010 13:13

...11 år


som jag jobbat

(ok inget "riktigt" jobb än)

KUL men oj så TRÖTT jag är.

sett vissa saker ur andra synvinklar vilket alltid är nyttigt

&

jag tror faktiskt vi fick allting gjort

även om

handledaren var hemma med "sjuk hund"


nu blir det till att rulla ner och hämta lilltroll i skolan :)

Av Anna - 20 september 2010 22:16

...på min kropp


för att ligga i sängen fram till 14 var inte riktigt vad jag hade planerat *suck*

fortfarande jobbigt att hålla upp huvudet och tummarna är kassa så det blir

en snabbis på datorn


tog mej iallafall in till lugnet för att


Alexandra skulle få dykträna (och jag som är överlycklig till att hon simmar & inte är rädd att vara i vattnet längre) men flytövnigar blev det.

Den lilla råttan hon tog sej däremot ner på botten för att hämta dom där förbenade ringarna.

Men hon försökte däremot simma 25 meter vilket visade sej VÄLDIGT jobbig om man vägrade använda benen.


hemmåt igen för en favorit

baconinlindad lax med potatis & blokålsstomp MMMMM....


sen har jag BARA vilat hoppas kunna somna snart för imorgon börjar jag   


bara att säja


puss & god natt

Av Anna - 19 september 2010 21:51

...nästan


från regnet.

A-laget ja dom vann

& ungarna fick sina plaketter men när sessorna fått sina ja då var min ork SLUT
så jag tog junior med mej och röstade istället (bara att vänta på resultatet) hem


och


från köksfönstret såg jag mina "små" komma vandrande med en stor pappkasse


&


en vit SVÄRDJÖHÄST !!!

överaskad och GLAD hade jag fått en av tjejerna (&/eller föräldrarna) för att ??? ja aktivitetsanvarig är jag visst och nu bor den i mitt fönster (bilder kommer)

sen drog den store på bugg


&


storlekarna mindre ja dom gick ut och skitatde ner sej.


slötitt på ensam mamma...

&

hög tid att stoppa dom övertrötta i säng !!!

och vips så var det alldeles tyst.


Så nu får det bli valvaka med en stor mugg TE !!!


puss & god natt

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

karta

???


Ovido - Quiz & Flashcards