Alla inlägg under september 2010

Av Anna - 28 september 2010 12:41

...alla hundägare


(& vi andra som är ute och rastar nån hund)


gach så KALLT det var åt fingrarna idag märks att HÖSTEN är här.

sjuklingen verkar ha kryat på sej

så nu har vi KLADDKAKA

till fikat ;)


fast misstänker att vi först måste lyxa till det med lite LUNCH !!!



Av Anna - 28 september 2010 10:17

...bara att göra om och göra RÄTT !!!

ingen praktik idag :(

men

har man sjuka barn så har man

&
det är bara att hoppas på att Alexandras feber ger med sej....

Av Anna - 28 september 2010 07:15

...bra men några NYHETER


nja


barn är OLIKA det visste vi väll redan

något

jag hoppas skolan sätter stopp för är hur vissa får bete sej utan att nån reagerar.


men idag

ja just nu sitter jag här i mysbyxor och funderar ska man kanske hämta tvätten först eller...


...som om det fanns något val :)


praktik idag med lunch efteråt

sen

hundpromenad

&

då har helt plötsligt 1/2 dagen gått....


Av Anna - 27 september 2010 14:56

...

Av Anna - 27 september 2010 11:25

...vackert ute


idag men isvindar från norr

tänkte iallafall vänta tills 1:a tvättmaskinen är klar

sen

blir det till att cykla ett varv runt sjön

&

ta en vända med "Rambo"


låter alldeles lagomt...

Av Anna - 27 september 2010 08:25

...eller


psstknow what today is another monday 

Ny vecka & en massa att göra...

Föräldramöte i kväll sen blir det praktik tis-fre

& KALAS på onsdag

lördag var det visst både orienteringsavslutning

&

"gala för världens barn" med bla Änglakören...


så jag sitter här och drömmer mej bort "hotell Timell" till helgen hade varit ett helt fantastiskt avbrott tänk att bara få vara...


...men nu SLUT på drömmar & åter till verkligheten



Av Anna - 26 september 2010 22:05

...får väll säja att jag lyckades


för annars när jag försöker sova ut så vaknar jag oftast först av alla

småseg

fick jag iallafall alla till frukostbordet

innan

det var dags att åka mot "templet" i Enviken för hösten innebandyupptakt


medans lillan tränade gavs det information om... ja allt man behöver veta.

men även om fredagens olycka då det visade sej att det var en familj från byn

så nu (eller iförmiddags)

hade den yngste sonen fått åka hem

medans pappan är kvar på lass. med revbensfrakturer...

13-åringen ligger nersövd i Uppsala och läget är kritiskt men stabilt

helt plötsligt kändes allt väldigt overkligt med alla lyckliga ungar som sprang runt på planen

TÄNK så lite man vet om nästa SEKUND & kanske är det tur ?


hemåt igen för att fortsätta livet först lunch sen en tur med Alexandra till Böle hem och fånga upp nästa ur badet innan vi rullade ner till Gårdvik för ännu ett "klädparty" tror men skulle kunna fylla veckorna med alla olika,

Hittade något gjorde vi då INTE den här gången.


och lillan fick bestämma söndagsmiddagen "hemgjord pizza" så det blev till att förbereda innan nästa tur till Böle...


Började med lite klädplock efter middagen och då högg det till i ryggen så sen har det inte blivit nått vettigit gjort får be en stilla bön att det ger sej tills imorgon. Ny vecka nya planer, eller inga planer alls egentligen...


puss & god natt
Av Anna - 26 september 2010 20:25

...jag lade huvudet på kudden


i fredags & när jag vaknade i lördags så hade jag fått sms med frågan om jag visste vem som varit med om gårdagens olycka men nej kände inte igen nån av bilarna på bilden eller visste nån som hade 2 pojkar på 10 & 13

nå kom igång Angelica följde med Elin till lugnet medans jag och Alexandra tog oss en tur ner till Pålsvägen sen hem för lunchfix innan det var tid att åka och fira dagens födelsedasbarn

för far. 


Liggande på vardagsrumsgolvet med USA kartan förstod sessorna hur långt 700 mil verkligen var. får bli en lång stund med alla korten dom tagit (en annan dag)

hem bara för att inse ORKEN är slut.

Så jag beställde sovmorgon...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

karta

???


Ovido - Quiz & Flashcards