Alla inlägg under september 2010

Av Anna - 5 september 2010 19:01

...HUS


om inte annat för Alexandras kläder :) och nu har hon fått mer påfyllning av moster Emma vilket alltid är lika uppskattat gäller bara att få plats med ALLT !!!


söndag idag - först kyrkan (hör till ovanligtheterna så här innan körsesången sätter igång) sen till försammlingsgården för lunch-fika-pyssel & sång.


Efter det blev det till att hämta junior i Lumsheden innan vi vände in mot Östborn för FIKA  med bror - systrar & familjer :)

sen

fotbollsträning för Gelis medans Alexandra hade klädprovning och jag ja mest bara var. Köttbullsmiddag & bad....


Full fart en hel dag så nu blir det att tända några ljus dricka lite te och mysa med sessorna....

Av Anna - 5 september 2010 08:56

...eller 120 minuter


borde kännas ganska LUNGT !!!

fast det kommer nog bli som vanligt alltid i sista sekunden...


Av Anna - 4 september 2010 19:48

...kan jag inte annat än att tycka synd om dej


ja där fick du se att det finns nån som står dina barn så mycket närmare än du nånsin kommer att göra.


&


i det ögonblicket hoppades jag du INSÅG det är inte dom utan DU som är den stora förloraren...


Men annars har dagen varit helt underbar "skogsmulledag" med massa mutor från skogsbolagen .  En helt överförtjust 2-åring som fick titta på skogsaverkning. Balansbanan gick dom alla 3 sessorna. & dom stora fick nog rekordtid på att hitta 3 sorters mossor. Tipspromenad. Fika & korvgrillning. SOL & en hel del kända ansikten...


Hur kul som helst men sen var min energidepå SLUT !!! slöat i soffan hela eftermiddagen tills vi bara var tvugna att ta tag i middagen. Mätta & nöjda blir det att ladda om tills imorgon och då blir det "kyrkodag". Kan inte annat än att LE när jag läser och hör hur det låter lördag - skogsdag & söndag - kyrkodag för hur kunde det bli så här ???? tål att tänkas på...

Av Anna - 4 september 2010 07:28

...FROST ute


känns lite tidigt att tänka på att skrapa bilrutor !!!

fast det är ju ganska lätt att slippa om man inte åker för tidigt - vänder bilen så solen gör jobbet...


...ska bli kul att träffa lite fd. "daggrannar" från



& om några timmar kommer det att var en helt underbar HÖSTDAG ute...



Av Anna - 3 september 2010 20:07

...tv-rummet


vilket infall men OJ så skönt att vara helklar i allafall ETT rum

fast

nu är det bara resten kvar    har en massa idéer om hur jag ska försöka få ordning i hallen men det får bli ett framtida (eller rätt snart) projekt !!!


imorgon förmiddag blir det iallafall

PAUS

när jag och sessorna ska "kidnappa" O & ta oss till Rankhyttan på Skogens Dag !!! får inte glömma att packa kamera


men det är då det NU blir det att krypa upp i soffan och titta hur det går för




 



Av Anna - 3 september 2010 09:38

...barn


& mamma tur att det snart är helg.


fick iallafall iväg alla i tid & jag gav mej ut på min promenad

&

tänk vad ett leende kan betyda   


när jag kom hem  startade jag en ny ljudbok


så här sitter jag nu...

Av Anna - 2 september 2010 22:30

..av världar


hunnit med en lunch med 2 x Mia & en rosslig Viggo på Kopparhatten

&

jag misstänker att disskusioner om "små blå piller" (men nej då dom börjar inte på V) & synd fick resten av restaurangen att spetsa öronen.

när det sen kom exempel på väldigt underhållande raggningsförsök som iallafall fick oss till ett gott skratt...


på vägen hem fick jag ett infall och stannade i Östborn...

...& fick en liten Ella i famnen som SOMNADE så det blev lite babymys idag oxå....

men jag undrar om jag är världens tråkigaste moster/faster eftersom alla bara somnar hursom MYSIGT är det iallafall.


fick iallafall ringa hem till Angelica som hann sluta innan jag kunde slita mej & gissa vad jag fick till svar när jag berättatde vad jag gjorde - ja dom kan somna ibland ???

hem & lite läxfix innan vi fick för oss att flytta datorn från vår mörka hall så nu sitter jag (äntligen) med lite utsikt ! mitt i allt blev klockan lite för mycket så snabbmiddag innan det var dax för kväll 2 i kiosken. Men sessorna har blivit SÅ duktiga att det mest blir att titta på   lite fika fix till A-lag & juniorerkvällen till ära eftersom dom i tisdags blev grundlurade då dom trodde det skulle bli fotografering så blev det inventering på ICA !!!

känns att jag inte riktigt hunnit med att vila så nu får det bli sängen


puss & god natt

Av Anna - 2 september 2010 08:05

..ska bara försöka få mej (eller min kropp) att VAKNA


sen in till Mia för en riktig LÅNGLUNCH !!!!

verkar vara helt underbart höstväder ute

så lite tid att njuta är inte FEL !!


blir nog helt fantastiskt...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

karta

???


Ovido - Quiz & Flashcards