Alla inlägg under maj 2010

Av Anna - 23 maj 2010 22:28

&

ja allt är väll kanske inte så spännande

för nån gång i natt vaknade jag av att nån stod och stirrade på MEJ !!! tittade upp och där stod Alexandra

- mamma vart är mitt täcke ???

- kanske på ditt golv...

- nej det är borta, jag tar ditt istället

&

det gjorde hon. Som tur var har jag 2 men det andra var KALLT och ja sommna om gjorde jag väll till slut men om jag vaknade pigg NEJ !!!

& imorse när jag kom in till henne för att överbevisa att täcket faktiskt låg på golvet ja då var det BORTA... eller vi hittade det (efter ett tag iallafall) i Angelicas RUM !! mysko


men fy vilken dag det har varit TRÖTT - TRÖTTARE - ANNA

himmla tur att att A-lagsmatchen inte började föränns vid halv 7 & att det regnade HELA dagen !!!  så slapp man ha ångest över att inte orka något...


Matchen då JA vann gjorde dom ! & utsikten   var inget att klaga på när sen  visade att gammal är äldst så ja kan man annat än LE !!! och hoppas att känslan håller i sej....


...ny vecka IGEN !!!

hoppas på många minuter...


puss & god natt

Av Anna - 23 maj 2010 14:08

av den bättre sorten


för när syster med sambo gick på begravning ja då blev vi hemma med dom små (permiär för lille V) plan A var att jag och mor skulle ta varsin vagn och Fia skulle skjutsa sessorna till Höganäs där vi skulle ha picnic men det blir väll aldrig som man tänkt sej för halvägs till kyrkan ja då började de regna...

...så när syskonen somnat blev det fika hemma medans dom små SOV, O vaknade efter  1 1/2 timme men bara för att krypa upp i mitt knä och SOVA vidare MYS !!! så när hon tillslut vaknade på rikigt ja då blev det lite fika innan vi gick ut till Angelica som var ute och rullade vagn.

Men strax därefter vaknade lillen HUNGRIG spännande att se vad han skulle tycka om att äta något annat !!! men efter att ha tittat lite undrande på mej (hm var kan mamma vara med maten för jag vet att du inte har någon) så tog han nappflaskan och ÅT !!!

efter rapning och blöjbyte dök dom upp och då ja hade det gått 4 timmar :) för visst går tiden fort ibland...

Av Anna - 20 maj 2010 06:51

2 är en vana !!


& det är inte alls särskillt konstigt att jag är ute och åker bil vid 7 på morgonen.

NYVAKEN med uppsatt hår men just det hur var det nu med skvallerexpressen. Fast egentligen VEM BRYR SEJ ??


något som jag däremot funderar över är

varför måste man fortsätta


ORKA


för just nu känns det faktiskt väldigt långt bort att NÅNTING ska bli bättre, PAUSknapp hade varit fint & tid att tänka...


Men sist då FOTBOLL med vinst för juniorerna (trots en mindre på plan) blev till att stå i kiosken då det var föräldrar som "glömmt" sitt pass. Nåja det är ju faktiskt INTE så jobbigt och utikten nej inget att klaga på    och försäljare det var mina små sessor tillsammans med N !!!


Igår var det lassarettsvända & fika nere hos Mia, hem och rasta Rambo i SPöREGNET  ner till skolan fick med mej 2 hem och skickde Angelica till kyrkbyn. & medans dom stora "lekte" ja då tog jag mej en "liten" promenad (den första på nästan 2 veckor) bort till Prostparken och vände men fy vad jobbigt det var känndes nästan som att springa ett maraton.


Hem - hämta barn - middag - SOVA !!!  (ja vissa gick ut och lekte en stund andra gick bort och umgicks men jag SOV nån timme) för att orka titta på Arga snickarn innan det blev att lägga sej på riktiigt.

Av Anna - 18 maj 2010 17:39

verkar lilla O lida av

För det var rätt läskigt inne i kyrkan idag så vi tog oss ut i finvädret och lekte istället, sen blev det fika och solsrosplantering (alltså inget nytt under solen)... Ner till Pålsv och lämna av O sen PAUS lite   -tid eller om man nu kan kalla det TID !! hämta hem Angelica som sprang över till H väntan på Alexandra som skulle baka för deras ja-vi-har-ängtligen-gjort-alla-nationella-prov-FEST imorgon !!!

Äppelpaj & chokladbollar blev det men mitt i allt kom Angelica hem näsblödandes

*SUCK*

Sen var det till att börja med middagen - hämta junior i Österbyn - ÄTA !!!

& nu äntligen PAUS innan det blir FOTBOLLSKVÄLL när juniorerna har sin första hemmamatch   !!!

Av Anna - 18 maj 2010 07:16

..bara för att

SÅ har jag jag hunnit med att åka bil runt sjön nu på morgonen !!!

WHY ???

bara sonen som behövde skjuts till jobbet...


nåja rätt trevligt att åka och vinka åt alla som ska till jobbet - själv blir det kyrkan idag ! men först KAFFE !!!

Av Anna - 17 maj 2010 19:32

ta och fota mina ögon och lägga ut bilden här men tror inte nån blir gladare av det !!!

& även om jag just nu ser för j-lig ut så har dagen varit helt OK.

Varit moster/faster under förmiddagen sen kom sessorna hem och Flisan fick åka till sjukgymnsten, då packade vi lite saft tog  lilltrollet med oss på en cykelutflykt till Tômta där det blev "vattenlek"  och nejdå det var INTE iskallt. Vattnet inne vid stranden var faktiskt helt okey att plaska i så det behövdes en hel del övertalning att få alla 3 med mej upp till cyklarna för att trampa hemåt.

Efter att ha lämnat hem den lilla så satte vi oss i en HET bil och åkte tillbaka för årets första dopp !!! fattar inte men det blir tidigare och tidigare varje år.

Nu var det ju inte riktigt lika varmt om man tog 4 steg ut i sjön så SNABBBAD & hem för middag.

Där är vi nu - mätta och belåtna i väntan för en stund framför TV´n !!!

Av Anna - 17 maj 2010 17:19

dopp

inte för mej då men sessorna har varit i isvattnet !!

knäppungar är nog min enda komentar !!

Av Anna - 17 maj 2010 07:02

...verkar vara en önskedröm

men det mesta borde väll varaöver SNART skulle vara skönt att kunna sminka sej igen. nåja känns som ett I-landsproblem & jag ser nog värre ut än jag mår...


någa planer mer än att härda ut ??

KANSKE


den som lever får se...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

karta

???


Ovido - Quiz & Flashcards