Alla inlägg den 6 april 2009

Av Anna - 6 april 2009 22:25

men ändå en rätt bra dag !!

eftermiddagen gick ut på att vara "mamma" båda fröknarna hade tagit med sej varsin kompis - men den nyvunna friheten då cyklarna plockats fram gjorde att det blev många småutflykter !!!

mellan tvättarna tog jag mej tid att njuta en stund av solen mot en varm husvägg.

Middag och alla var hemma skönt, förväntansfulla inför Påsken !!! dagens samtalsämne - döden & jesu uppståndelse - efter middagen mötte vi (inte Adde som skulle på något tränarmöte) upp syster och O vid Ica för att vandra ner till dom och hämta hem lite saker. På vägen ner lyckas lilla trollet slå en vurp och skrapa upp halva ansiktet... låter värre än det är men tugga grus gjorde hon ett bra tag !!!

myste upp oss i soffan strax före 19.30 & plötsligt kom 2 brandbilar + prio 1 lugnar och säjer att det är nog bara falsklarm. Men efter en kvart kommer 2 ambulanser med blåljus !! och strax därefter ringer Anders och undrar vad det var för mopedolycka... (djungeltelegrafen bland lastbilarna fungerar utmärkt) in och kolla på www.dt.se/nyheter/falun/article417738.ece nån som kört omkull med befarade skallskador. HJÄLM ??? som "moppemorsa" vill man inte höra sånt. Iallafall kom junior hem ovetandes men strax kunde det konstateras att det inte var nån av kompisarna utan en "pappa" (hjälm....) nåja hoppas att det inte var något allvarligt !

ska försöka mej på att krypa ner i sängen... imorgon är tvätthögarnas dag (igen) så


puss & god natt


Av Anna - 6 april 2009 22:03

att ta någon "riktig" promenad idag så har det iallafall blivit

10920 steg !!!

blev för ett tag sen tipsad om

www.motiomera.se

kul grej där man kan fylla i sin rutt och sen dag för dag fylla i olika aktiviteter för att nå målet !!!

Just nu ligger jag på 950 plats på stegligan (räknas under 7 dagar) fast jag hoppas på att sakta klättra uppåt !!

Så nu är det bara att fundera ut en bra belöning när jag når målet !

Så här ser min tur ut

Falun - Sandviken - Gävle - Heby - Uppsala - Knivsta - Sigtuna -

 Upplands Väsby - Sollentuna - Solna - Stockholm

en promenad på 352 km.

19000 steg traskade jag i början av februari men det var då det och nu

är det 18 kilometer kvar till Sandviken.

Av Anna - 6 april 2009 17:50

hämtade barnen efter skolan.

angelica & elin berättade att en kille i 1:ans mamma dog idag

så han var faktiskt inte där !!!

sorligt

men samtidigt tid att tänka över livet även för dom små, en sak dom kom fram till var om nått sånt hemskt skulle hända dom så hade dom alltid varann att prata med

VÄNSKAP

är nått jag alltid försöker få mina barn att inse hur viktig den är


sänder en tanke till "familjen"

Av Anna - 6 april 2009 14:09

står stegräknaren på och jag tycker inte hunnit gjort något än !!

Av Anna - 6 april 2009 12:26

fick brev från röntgenavdelningen idag borde anat oråd men i mina drömmar var det ett besked om att allt var bra med Alexandras knä... dream on.... en ny tid nu för magnetkamera !!! 24 aprill - över 8 veckor sen hon gjorde illa sej, vet att svullnaden måste lägga sej och allt det där men två månader är en lång tid när man är 9 år !!! Och särskillt om man inte släppt drömmen om att vara med på premiärmatchen den 2 maj !! som tur är ser hon fram emot PÅSKresan även om det kanske inte finns så mycket att göra för henne så blir det miljöombyte !! suck men livet traskar vidare :)

Av Anna - 6 april 2009 08:35

verkar som om vi har blivit proffs på att försova oss på måndagarna

adde fick ta buss nr 2 fast alex & gelan dom hann ner till skolan (tror jag) ibland är det super att bo sån nära !!!


solen skiner men dom har varnat för

sämmre väder

om nån dag så jag ska försöka mej på en långpromenad !!!

& JA STEGRÄKNAREN ÄR PÅ !!

iochförsig så skulle det kanske vara bra med lite

som tar med sej en del av all den snö som finns kvar !!


vet inte än vad dagen har att erbjuda men

det är väll bara att springa runt i

ekorrhjulet !!

Ska bli så skönt med PÅSKLOV nästa vecka...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

karta

???


Ovido - Quiz & Flashcards